La val dai loufs, la valle dei lupi, un racconto tratto dallo Strolic Furlan

Strolic Furlan 2020, Società Filologica Friulana, Racconto di Giulia Not e Severina Not.

Par furlan.

Doi omps, tornant dal lavôr, si erin fermâts ta ostarie a bevi un tai. Al ere tart e un dai doi al à dit a chel atri: “Jo m’invii, la strade par Muntisel al è lungje“. “Poben, tu invìiti, jo beif ancjimò un taiut e dopo ti darai la vous pa strade” a i à fat chel atri.

Dopo un pouc, chel ch’al ere partît par prin al à clamât il compagn e al à sintût rispuindi une vous, che pa la veretât a la sameave un ululament, e cussì al à pensât ch’al stave par cjapalu. Al à tornât a clamâlu e la rispueste a l’ere simpri pui vizine.

A un cert moment si è voltât e al à viodût un louf che ululant a i coreve daûr. L’omp alore si è metût a cori e par fortune al à cjatât un stâli. Al à sierât la puarte cul clostri e al à tacât a vosâ cun dut il flât: “Aiût… aiût… Il louf cjurvint mi mangje…!”

Il louf al ere simpri difûr ch’al ululave, ma par fortune la int di Mujese cun forcjis e cun falcets al è rivade a copâlu e a liberâ l’omp: dal spavent, a i erin vignûts i cjavei blancs.

In italiano.

Due uomini, tornando dal lavoro, si erano fermati in un’osteria a bere un bicchiere di vino. Era tardi e uno dei due disse all’altro: “Io m’incammino, la strada per Muntisel (o Monticello) è lunga“. “Va bene, tu avviati, io bevo ancora un bicchiere e poi ti richiamerò dalla strada”, gli rispose l’altro.

Dopo un po’ che era partito, per prima cosa ha chiamato l’amico e ha sentito una voce che rispondeva, che per la verità assomigliava ad un ululato, così pensò che stesse per raggiungerlo. Lo richiamò e la risposta si sentì sempre più vicina.

Ad un certo punto, si è girato e ha visto un lupo che, ululando, lo rincorreva. L’uomo allora si è messo a correre e per fortuna ha trovato un fienile. Ha chiuso la porta col chiavistello e si è messo ad urlare a squarciagola: “Aiuto….aiuto…. il lupo mi mangia….!

Il lupo era sempre fuori che ululava, ma per fortuna, la gente di Monticello con forche e falcetti è riuscita ad ucciderlo e a liberare l’uomo: dallo spavento, gli sono venuti i capelli bianchi.