Il Martas dai Furlans. Francesco Barazzutti di Glemone

Pitôr furlan.

Martas ai 3 di avrîl dal 1077 a nasseve la Patrie dal Friûl. Ogni martas cuindi i fevelarìn di un personaç ilustri da zone dal alt Friûl. Par cjacarâ di Francesco Barazzutti si sin fats judâ ancje dal Dizionari Biografic dai furlans “Liruti”, dulà che la vôs di Barazzutti è stade scrite di Gabriela Bucco


Francesco Barazzutti l’è stât un pitôr furlan. Al je nasût a Glemone tal 1847. Tacant a vôre a dodis ains, l’è stât obleât a emigrâ in Croasie, cun Tomaso Fantoni e daspò ta buteghe di Giacomo Brollo, lant a Graz. A Graz l’à cjatât une vore di siei compaesans, ca lavoravin par fâ su la glesie. L’à afrescât glesis, convens e edificios in Stirie e Carinsie.
Buine part da lis sôs oparis a son lasid pierdudis cu la vuere. Il Johanneonhof un edifici costruît di Giacomo Ceconi l’è ancjemò conservât. Tal 1904 al je tornât a Glemone, dulà che cun Ceconi al ja afrescât la glesie di Pielungo, la glesie di Sante Margarite a Sapade e une vore di tabernacui e insegnis a Glemone. A si è interesât di fotografie e musiche. A sô muart il fî Giuseppe l’à cjapât il so puest in buteghe.

Be the first to comment on "Il Martas dai Furlans. Francesco Barazzutti di Glemone"

Scrivi un commento

Your email address will not be published.


*